portfolio

Plugin, wtyczki, skrypty, darmowe materiały wszytko co pomaga w web design.

Google Hummingbird

// 01 grudnia, 2013 //

Tools / web design

Google Hummingbird – to nowy algorytm wyszukiwania w Google wprowadzony w życie pod koniec września 2013 jako nowy silnik wyszukiwarki, który ma zastąpić działający aktualnie. Ma on być szybszy oraz dokładniej dopasowywać wyniki zapytania użytkowników oraz lepiej analizować zapytanie.  Jest to największa zmiana sposobu wyszukiwanie od czasu Caffeine z roku 2010.  Aktualnie Hummingbird powinien objąć już 90% zapytań w sieci.

 

W porównaniu do zmian które przyniosły Panda i Penquin ( poprzednie modyfikacje algorytmu wyszukiwania), Hummingbird  nie dotyczy tylko słów kluczowych czy sprytnej frazeologii. Stawia on na przemyślenie sposobu prezentacji treści w Google. Nie ma co ukrywać dobra treść będzie zawsze generować wysokie pozycje. Teraz jednak nacisk na nią będzie kluczowy.

 

Algorytm stał się intensywnie kontekstowy, co oznacza, ze trzeba się przyłożyć do pisania treści,  ponieważ poprzeczka została podbita wyżej – w kierunku naprawdę dobrych treści. Zmartwi to trochę piszących, treści, ponieważ oprócz nowych wymogów, wszystkie poprzednie zmiany zostają i stale obowiązują. Całość zmian ociera się o nową funkcję wprowadzoną przez Google – w Polsce jeszcze nie dostępną w pełni – wyszukiwanie w formie rozmowy – Conversational Serach. Wiąże się to z  wzrostem urządzeń mobilnych z funkcją wyszukiwania głosowego i rozpoznawaniem głosu, jak np. Siri.

  

Zmniejszenie Spamu

 

Algorytm powoli teraz jeszcze szybciej znajdować spamerów z wyników wyszukiwania. Szybciej będą nakładane kary i filtry na serwisy.

 

Trochę stylu

 

Hummingbird działa trochę jak czytelnik. Dosłownie, algorytm wymaga od treści historii z pewną porcją stylu. Najwidoczniej trzeba będzie rozwinąć w sobie umiejętności pisarskie, aby zostać na topie.  Oznacza to tylko to, że suche notki SEO z odpowiednio wyważonymi słowami kluczowymi już nie wystarczą. SEO eksperci będą musieli skorzystać z pomocy copywriter’ów, albo dorzucić w swoje teksty trochę duszy i stylu.

 

Chodzi o aspekt ludzki w tekstach. Formę dialogu pomiędzy piszącym a czytającym treści. Co wpłynie na pozycję danej strony.

  

Co Hummingbird oznacza w rzeczywistości?

 

Nadal liczą się linki. Nadal liczy się ruch z serwisów społecznościowych i udostępnianie treści, prawidłowa zrobiona strona przestrzegająca zasad SEO. Jednak najważniejsza pozostaje dobra teść. Cytując Bill’a Gates’a – „Content is the King”.

 

Ma to w przyszłości wpłynąć na jakoś Internetu. Gdzie serwując po serwisach dostaniemy coś więcej niż tylko etykietką z ceną i przycisk kup to. Stworzenie rzetelnej opinii o produktach oraz bazy wartościowych tekstów, powodujących zainteresowanie i zaangażowanie czytającego.

  

Co zmieni się dla webdesigner’ów?

 

Może wreszcie dojdzie do zrozumienia, że strona internetowa to coś więcej niż kilka wyświetlonych obrazków, a głównym znaczeniem jest treść na niej przedstawiona. I to tą treścią można grać wizualnie i atrakcyjnie przedstawiać. Ale o tym w następnej notce.

O autorze postu:

Stripes - to blog o projektowaniu - design. Zawiera artykuły stanowiące inspirację jak i porady z zakresu web design, ilustracji, projektowania graficznego oraz ciekawe reklamy kreatywne. Piszemy również o metodach projektowych oraz inspirujących stronach www.

Kolejne posty

Powrót do góry

Ostatnio dodane

Alivia kampania – wygraj z rakiem

Platige Image wraz z współpracą z Saatchi&Saatchi/Interactive Solutions pokazało swój kunszt i klasę. Tym razem w nowej reklamie kampanii Alivii – fundacji onkologicznej, która zachęca

/ czytaj więcej

Darmowe czcionki #5

Wraz z wiosną wracamy do cyklu o typografii – darmowe czcionki . Tym razem kilka wyselekcjonowanych krojów z polskimi znakami w sam raz do nowych

/ czytaj więcej

Web design – inspirujące strony #3

Nowy miesiąc to najlepszy czas na nowe inspiracje – kolejny w cyklu web design inspiracje. Garść pomysłów i rozwiązań stosowanych przez innych twórców. Szczypta inspiracji

/ czytaj więcej