portfolio

Inspiracje z web design, projektowania graficznego, reklamy kreatywnej

Alivia kampania – wygraj z rakiem

// 16 marca, 2016 //

inspiration

Platige Image wraz z współpracą z Saatchi&Saatchi/Interactive Solutions pokazało swój kunszt i klasę. Tym razem w nowej reklamie kampanii Alivii – fundacji onkologicznej, która zachęca na przekazanie 1% podatku na fundację i generalnie na walkę z rakiem.

 

 

Kampanii na rzecz walki z rakiem jest wiele z różnymi podejściami do tematu – mniej lub bardziej zachęcającymi do pomocy. Temat jest trudny w odbiorze i komunikacji, jeżeli nie chcemy zamykać się z dosłownym zobrazowaniu cierpienia chorych lub też wywoływać zadumy w widzu.
 
Dlatego kampania Alivii jest unikatową perłą. Zaskakuje swoim niekonwencjonalny podejście do tematu. Tutaj walka z rakiem jest dosłowna, osadzona w konwencji FPP, shooterów podobnych do Halo lub Unreal Tournament. Młoda marines warcząca na futurystycznym polu bitwy mogłaby równie dobrze reklamować kolejną odsłonę z powyższych gier. Jak dla mnie to jest strzał w dziesiątkę. Przesłanie jest proste – trzeba pomóc, tym co walczą, bo motywację i determinację mają już w sobie. Jest to najlepszy spot o tematyce onkologicznej jaki widziałem, dla mnie osobiście o dużej sile przekazu.
 

Piach, szkolenie komandosów, pro bono

 
Projekt trwał około czterech miesięcy. A główną sesję zdjęciową udało się zrobić w przeciągu jednego dnia. Ania Górska, aktorka, która gra naszą bohaterkę w klipie przeszła szkolenie z komandosami, aby nauczyć się jak biegać, strzelać, trzymać odpowiednio broń. Aby stworzyć odpowiednią scenografię użyto kilku ton piachu i odpowiednich rekwizytów. Budowa zajęła około dwóch tygodniu. Futurystyczny karabin użyty w reklamie to efekt pracy grafika 3D z UniForge i druku 3D, który zająć około 50 godzin. Dodatkowo zadbano o detal broni poprzez odpowiednie malowanie, wygładzanie, klejenie, co w efekcie dało nam bardzo realistyczną replikę.
 
Platige Image nie tylko wykonało kawał dobrej roboty, ale wykonało to pro publico bono. Fundacja Alivia nie zapłaciła za produkcję, a Platige Image wykonało pracę bez zapłaty.
 
Za co należy się dodatkowa pochwała.
 
Podsumowując kapitalny spot reklamowy, kawał dobrej roboty uwzględniając ciężki temat. Nowoczesna stylistyka celująca w target około 35 lat, nie tylko graczy, ale tez old timerów, który choć już nie grają, to byli na początku gatunku gier FPP, budząc w nich sentyment i chęć pomocy na szczytny cel.
 
Dane Fundacji, aby wspomóc akcję:
 
Strona fundacji:
http://www.alivia.org.pl
 
Jak przekazać 1% podatku:
http://www.alivia.org.pl/rozliczenie-pit-1-procent/
 
KRS: 0000358654

 

O autorze postu:

Stripes - to blog o projektowaniu - design. Zawiera artykuły stanowiące inspirację jak i porady z zakresu web design, ilustracji, projektowania graficznego oraz ciekawe reklamy kreatywne. Piszemy również o metodach projektowych oraz inspirujących stronach www.

Kolejne posty

Powrót do góry

Ostatnio dodane

Alivia kampania – wygraj z rakiem

Platige Image wraz z współpracą z Saatchi&Saatchi/Interactive Solutions pokazało swój kunszt i klasę. Tym razem w nowej reklamie kampanii Alivii – fundacji onkologicznej, która zachęca

/ czytaj więcej

Darmowe czcionki #5

Wraz z wiosną wracamy do cyklu o typografii – darmowe czcionki . Tym razem kilka wyselekcjonowanych krojów z polskimi znakami w sam raz do nowych

/ czytaj więcej

Web design – inspirujące strony #3

Nowy miesiąc to najlepszy czas na nowe inspiracje – kolejny w cyklu web design inspiracje. Garść pomysłów i rozwiązań stosowanych przez innych twórców. Szczypta inspiracji

/ czytaj więcej